Tuesday 24 June 2014

PERCAYA TAK PERCAYA!

DUNIA... OH DUNIA!

Kadang-kadang aku rasa citer adik http://hotlips-yuya.blogspot.com/2014/06/sila-sebarkan-kisah-sebenar-puan-lola.html?showComment=1403566978586   x masuk akal.. camne pun blogger ni nak tunjuk ibu tu x bersalah... bagi pembaca dan bagi aku sendiri memang x leh terima. Ramai orang dalam dunia ni yang lagi susah, adalak tu bukan miskin pelajaran, miskn harta, anak ramai, suami sakit lumpuh, si ibu cleaner je.. duduk umah tu har sewa rm150 sebulan.. alahai rumah lagi buruk..handphone pun tarak.. baju.. mmm jgn cakap har.. tapi tanggungjawab seorang ibu pada anak-anak yang ramai, anak yang lumpuh, anak yang cacat, suami yang berpenyakit dan telah lumpuh, boleh lak ibu tu jaga.. tak lak di asingkan tempat tinggal. Tak lak di katakan sayang sehingga kurus, busuk, makan tahi sendiri dan sebagainya. PROPA puan tuttttt pada dunia.... biarlah kita masih tidak buta lagi dengan pandangan perspektif masyarakat akan kenyataan puan tuttt. Isyh aku nak sebut nama dia pun geram.. tu yang panggil tuuttttt. 

Ce korang baca link ni lak: http://www.jaakechik.com/2014/06/gambar-remaja-oku-sebelum-terbiar-copy.html semoga korang tahu apa yang salah apa yang benar.. rata-rata banyak dah blog aku baca, kisah ni cukup-cukup buat aku terharu. Cuma masa tidak mengizinkan aku untuk melawat adik yang malang itu. Apa yang boleh aku kongsikan di sini semoga kita semua menjadikan cerita @ kisah ini sebagai tauladan dan pengajaran. Jangan asyik dengan kerja kita je diluar tu sampai anak-anak pun kita tak kisah. Jangan asyik dengan angan-angan kita je sehingga kita abaikan delima yang menjadi penyuluh kita.. Subhanallah... Semoga Allah membalas yang mana benar dan yang mana palsu.. hindarilah kita dari kejadian seperti ini.

No comments:

Post a Comment