Tuesday 24 June 2014

SUARA TANGISAN

Tak tahan dah aku dok dengan hari-hari nangis je budak ni. Kalau tak baby yang bersuara, suara budak berumur 3 atau 4 tahun. Sekali-kali aku dengar suara perempuan menjerit.. "nak apa lagi!!!!" wah kuatnya suara tu.. kalau aku ada dalam rumah tu sure jantung aku jatuh.. kedebek... kebuk ke bawah. Maklumlah.. suara cam halilintar.. sudah tentu baby dan kanak-kanak yang berada dalam rumah tu akan kecut perut. Elok-elok nangis sikit, ni nangis lagi kuat. 

Bila aku tanya pada Ketua Wanita Umno kecil di sini.. tak lak feedback bagus. Vengong.., tu yang mampu aku ucapkan. Bukan apa.. bila orang mengadu tu pergi le buat sportcheck.. ke soal ke.. apa-apa je le.. ni tak boleh kata oooo yang tingkat 9 pintu 1. Tu je jawapan dia.. Arrrrggghhh!!! nyaris-nyaris nak je aku lepuk minah ni... Dia tak tahu betapa tension giler aku sebab ari-ari dok dengar tangisan kanak-kanak kat sini. Aku ni telinga memang pantang giler! nak-nak kalau dengar bunyi budak nangis. Aduhai! Nak campur.. nak je aku pi cari rumah orang tu.. tapi aku kena sound lak ngan bos aku ni supaya jangan sibuk hal orang. 

Entahlah... suara hati aku luahkan kat sini le gamaknya.. Nak aku call polis, kang mesti polis tanya tingkat ape, pintu apa.. aduii nak jawab apa... Yang tak tahan.. yang tak paham, setahu aku kalau budak nangis bukan ke nak apa-apa... mmm kalau baby mungkin dia kencing ke, haus nak susu ke... mimpi takut terkejut dari tidur tu yang melalak. Yang penjaga pun dodoi har, peluk har atau apa-apa har janji baby tu leh diam. Ni bagi je tune baby tu dari low voice higher dah... eh kuat nok! aku tak tipu... aku tension dah sekarang ni sebab bangun pagi suara budak tu, tengahari hingga petang. Tak berhenti suara budak nangis. Yang jadi heran bin ajaib, malam tak de.. eh agak-agak tu babysitter ke.. sure-sure petang mak budak tu ambil. Tu yang sunyi je malam. Sekarang ni aku dengar suara baby tu serak dah.. hari-hari nangis.. mana nak merdu dah.. hancus... kang dah besar sora mesti kasar... sebab pecah ko.. masa kecik melalak je.. ahakz... malang sungguh kalau dapat penjaga sebegitu!

Gambar? mana ada gambar.. nak amik gambar baby nangis kat internet..? tak yah har kang kono saman lak... 

No comments:

Post a Comment